Wat wil je vragen?

Tijdens een (live) presentatie voor Randstad in Zweden

Tijdens een (live) presentatie voor Randstad in Zweden

Het is bijna zomerstop, en daarom keek ik terug op de presentaties van het afgelopen half jaar. Uiteraard waren de meeste digitaal. Veel vanuit het thuiskantoor wat bijna is omgetoverd tot thuisstudio. En behoorlijk wat vanuit studio’s door het hele land.

Omdat je tegen een camera staat te praten, weet je niet hoe je verhaal landt. Interactie op gang brengen met het publiek, was voor mij daarom de manier om toch wat gevoel te krijgen bij hoe er op het verhaal werd gereageerd.

Maar hoe maak je een digitale presentatie interactief?

Daarom ben ik op een gegeven moment gestart met het verloten van drie boeken onder de leukste, meest originele vragen die werden gesteld in de chat.

Ik weet het, Hollandser wordt het niet, maar het werkt als een trein!

Meerdere keren heb ik van de organisatie gehoord dat ze nog nooit zoveel interactie tijdens een online presentatie hebben gehad.

Gaandeweg ben ik het beantwoorden van vragen ook steeds leuker gaan vinden. Het helpt ideeën te vertalen naar de context van de vragensteller, zodat hij/zij er mee aan de slag kan. En het daagt me uit op een andere manier over dingen na te denken.

Twee weken geleden sprak ik (digitaal) op de marketing summit van Kramp. De vragen die ik tijdens de presentatie niet meer kon beantwoorden werden me achteraf toegestuurd en heb ik beantwoord.

Het bracht me op het idee een pagina aan te maken waar ik (veel)gestelde vragen beantwoord. Een soort verzamelplaats. Als je nieuwsgierig bent, kun je ze hier lezen.

Ow, en als je zelf een vraag hebt, stel hem uiteraard gerust!

Previous
Previous

Gisteren zei je morgen

Next
Next

Back-up